16 november 2010

Infuus vloeistoffen

Vandaag ben ik naar Port de Paix gegaan om infuus vloeistoffen te kopen.
Nadat ik 1000 dollar had betaald en de vrouw achter de balie (welke balie?) me de rekening gaf, zei ze waarom ik niet met de directeur van het Departement van Gezondheid afspraken had gemaakt. Dan zou ik namelijk gratis de vloeistoffen kunnen krijgen. Deze man gebeld, ik mocht komen. Bij aankomst een uur gewacht. Een Franse man van Unicef zag me zitten wachten en bemoeide zich ermee. Het balletje begon te rollen, ik werd naar het Departement van Landbouw gestuurd (aan de andere kant van de stad) want daar zou dr. Beaugé zijn voor een vergadering. Door de stad gereden, maar bij aankomst bleek de dokter alweer weg te zijn. Uiteindelijk hem ontmoet bij de plek waar ik eerst was, hij keek me aan, glimlachte en zette zijn handtekening op het papier van levering. Dus met een auto vol dozen met infuus vloeistoffen UIT NEDERLAND terug naar Passe Catabois.