30 april 2014

Wennen aan de cultuur in Haiti.

Ik weet het. De Haitiaanse cultuur is zo anders dan de onze, maar dat betekent nog niet dat het beter is. Een collega van mij, al 10 jaar, blijkt opeens naar het buitenland te zijn vertrokken zonder iets te zeggen. Zij komt op een dag niet op het werk en dagen later hoor ik via roddels en uiteindelijk bevestigd door haar moeder, dat zij inderdaad niet meer terug komt. Daarnaast kom ik er vandaag achter dat de echtgenoot van een andere lieve collega van me een 2e vrouw erbij heeft. Net getrouwd, nog geen kinderen. Het gaat er nu om wie van de 2 vrouwen het eerst een kind krijgt van deze man. Die vrouw heeft dan meer status dan de andere. Nou, probeer maar eens onder hoge druk zwanger te worden. Excuses voor mijn woorden, maar castratie is beter op z'n plaats.