27 november 2020

Pannenkoeken en een serieus gesprek

 Van de week was ik pannenkoeken aan het bakken en de jongere kinderen waren heerlijk om me heen aan het spelen en kletsen. Bijna een Nederlandse situatie.


Totdat Djenie Love (7) tijdens een hap nemen van een pannekoek iets zei waar ik verbijsterd van was. Ze vertelde op een neutrale manier dat een man was vastgepakt door mensen in de stad, met brandstof was overgoten en daarna in brand werd gestoken.
Djenie Love ging door met eten en ik stond als aan de grond genageld.
Na navraag bleek inderdaad een man opgepakt te zijn die betrokken was bij een buskaping met verkrachtingen en moord. De politie heeft na overleg met de Haitiaanse autoriteiten de opdracht gekregen om weg te lopen en de lokale bevolking de man te laten straffen.
Ik dacht bij mezelf hoe ik toch ooit normale kinderen kan opvoeden in zo'n barbaars land.