1 oktober 2010

ING bank T-shirt



Sinds gisteren ben ik in Port de Paix. Op bezoek bij een vriendin Mimine en haar 5 jarig zoontje Kiki. Door de regen zit ik vrijwillig "vast" in de stad. Als het regent in Haiti dan staan de meeste aktiviteiten stil totdat je weer door kunt. Samen eten, samen slapen in een bed (aparte ervaring maar echt Haitiaans)en samen door de tweedehands kleding snuffelen. En wat zie ik daar tussen al die kleren: een Hollands oranje ING bank shirt. Ik kon het niet nalaten te kopen. Bij terugkomst in Passe Catabois staat het werk me al weer op te wachten. Een jonge vrouw die 6 maanden zwanger is en weeen heeft. Een andere zwangere met een torenhoge bloeddruk en een maagbloeding, een 17 jarige jongen die een vaatafsluiting heeft in zijn been en een amputatie moet ondergaan. Haiti is nooit saai!