18 februari 2014

Gezondheidsverklaring.

Er komt een man bij de dokter voor een medische keuring. Deze verklaring hebben de meeste leraren jaarlijks nodig voor hun werk.
Soms sturen ze iemand anders voor de verklaring, maar hoe doe ik dan lichamelijk onderzoek?
Soms komen ze met de identiteitskaart van een ander en willen die naam gebruiken voor hun eigen keuring. Toen ik bij een vrouw tijdens de keuring vroeg waar zij geboren was, keek ze eerst op de identiteitskaart en zei toen wat haar geboorteplaats was.

Deze man werd goedgekeurd maar kwam achteraf terug, want zijn ogen waren toch niet zo goed. Ik legde hem uit dat als ik dat zou vermelden op de verklaring dat men misschien wel eens zou kunnen besluiten dat hij niet meer mag werken. Hij begreep het niet. Ik nog eens uitgelegd. Nou vooruit maar, was zijn reactie. Tja, waar doe je het voor??