12 september 2022

Bare feet in church - Blote voeten in de kerk

Since a few weeks I join a church choir. About 10 women enjoying praising the Lord together in a song. 

So last week we had rain just an hour before rehearsel. Rain means mud. Before I got into this humble little church I removed the mud from my shoes and got in to take a seat.

When I looked at the other women they were all bare feet. I watched my friend and coworker Edline coming in. She also left her sandals outside.

Very carefully without people noticing I slowly removed my shoes and put them upside down on the floor.

It was my first time in church with bare feet.



Sinds een paar weken zit ik bij een vrouwenkoor. Ongeveer 10 vrouwen die met plezier samen komen om de Heere God te prijzen met een lied.

Vorige week regende het ongeveer een uur voor de samenkomst. Regen betekent modder. Voordat ik de kerk binnen ging had ik de modder van mijn schoenen geklopt. 

Maar toen ik binnen kwam zag ik dat alle vrouwen hun sandalen buiten hadden laten staan. Toen Edline (vriendin en collega) ook nog eens op blote voeten binnen kwam, toen heb ik heel voorzichtig mijn schoenen uitgedaan in de hoop dat men het niet gezien had.

Het was voor mij de eerste keer op blote voeten in de kerk.