8 september 2010

Ziek in Haiti? Beter van niet.


Vandaag was ik weer taxi chauffeur. Deze keer reed ik met een 10 jarige jongen naar het ziekenhuis Imaculée in Port de Paix. 8 dagen geleden met een touw vastgezeten achter een paard die op hol sloeg. Hoofdverwondingen waren het gevolg en hij is in een ander ziekenhuis behandeld. 2 dagen geleden begon hij stuiptrekkingen te krijgen en toen ze vanmorgen bij ons kwamen herinnerde me dit beeld aan tetanus.

Aangekomen in het ziekenhuis zag ik een dokter (ongelooflijk). Ik vertelde hem het verhaal van deze jongen, ging een dossier voor hem laten maken maar toen ik terug kwam was de dokter foetsie. Ja, hij was naar huis zo vertelden de andere patienten. We konden wachten op een andere dokter...........die maar niet kwam.

Toen ik uiteindelijk weer terug ging naar Passe Catabois, kreeg de jongen een infuus met medicijnen en nu is het afwachten.

Het is beter om niet ziek te worden in Haiti!