23 november 2013

Vervolg onrust in Passe Catabois

Na ingrijpen van de overheid met de politiemacht en het uitvoeren van verschillende bezoeken met de desbetreffende dorpen, is er vandaag weer water in Passe Catabois. Wat een opluchting. Beauchamp heeft nog geen water, maar er wordt aangewerkt.

Dezelfde dag hoor ik dat een voor ons bekende man in de hoofdstad Port au Prince is gekidnapt en vermoord en zijn vrouw neergeschoten. Op dat moment komen er twijfels. Wat een land, wat een volk. Ik voel me hier zo thuis tussen de mensen, maar wat een onverwachte reacties op bepaalde situaties. Destructief. Geen respect voor het leven. Hoe zit het met mijn veiligheid en die van de kinderen en collega's? Wat doe ik hier? Zal dit land ooit tot ontwikkelen overgaan? Is het inderdaad water naar de zee dragen? Alles voor niets?? Nee, niet voor niets, maar wat is het moeilijk om op dit moment positief te denken.