11 januari 2021

Bloed en liefde? / blood and love?

 Tijdens een operatie van een bult op een hoofd is het risiko op het raken van een adertje groot. Vandaag dus ook. Mijn scrub zat onder de bloedspatten en ik hoopte dat de patiënt (die het overigens goed maakte) het niet zou zien. De man in kwestie staat vervolgens op van de operatie tafel, bekijkt me van top tot teen en zegt met een warme stem:" dokter, mag ik uw telefoonnummer want ik zou u graag af en toe willen bellen". Kennelijk beviel het hem wat hij zeg. 


During a surgical procedure of a fat tissue lump on top of a man's head I nicked a little vein and blood splashed on my scrub.
I kind of hoped that the patient wouldn't notice. But he did when he got off the surgery table and seemed so delighted that he asked for my phone number because he wanted to call me every now and then....