16 januari 2022

Nana 11

Nana woont bij mij sinds haar 3e levensjaar. We hadden onze ups en downs maar over het algemeen is ze emotioneel zeer verbonden met ons.

Haar biologische moeder had psychische problemen. Ze heeft ons meerdere malen bedreigd, stenen gegooid en uitgescholden ondanks dat we haar hielpen op financieel en materieel nivo. 

De laatste keer dat ik haar zag dreigde ze al mijn kinderen inclusief Nana te doden. Ik heb gezegd dat ze niet meer welkom is.

Zo'n 5 maanden later horen we dat ze in de Dominicaanse Republiek is vermoord.  Geen details. Geen begrafenis.

Nana was even heel stil toen ze het nieuws hoorde. Daarna speelde ze door met de poppen. Gelukkig. Een meisje van 11 zou nog niet met zulk vreselijk nieuws moeten leven.


Nana lives with me since she was 3 years old.

We had our ups and downs but overall we are pretty happy together.

Her biological mother had psychiatric problems. She used to throw rocks at us, say awful words and even threatened to kill my children.  Although we helped her anywhere we could. I told her she was not welcome anymore.

Months later we got news. She was killed in the Dominican Republic. No details. Nothing.

Nana was shocked for a little moment. Then she continued to play with her dolls again. A girl her age should not live with this news.