26 januari 2023

Een nieuwe toekomst

 De laatste maanden zijn als een wervelwind in mijn hoofd.


Na 22 jaren werken en leven in Haiti heb ik uiteindelijk de beslissing genomen om weer terug naar Nederland te gaan.
Mijn ouders komen op leeftijd en kunnen niet meer naar Haiti reizen om ons op te zoeken, dus worden de rollen omgedraaid en ga ik naar hen toe.

Een hele stap die een gedegen voorbereiding nodig heeft op meerdere vlakken. Op het werk, bij de kinderen thuis èn het weer wennen aan Nederland met alle ontwikkelingen die de laatste 22 jaar zijn gepasseerd.
Een woelige tijd zowel persoonlijk als ook voor de Haitianen die duidelijk laten merken dat men dit niet verwacht had. Maar zodra men weet dat het om de ouders gaat, dan laat men begrip zien.
Gelukkig,  dan wordt het net ietsjes makkelijker om Haiti los te laten.

Het zonnetje zal ik ook missen.